איל עינת
השפעת מדיטציית מיינדפולנס על הזדקנות מוצלחת
מתרגלת, תלמידה ומורה למדיטציית מיינדפולנס ובודהיזם, בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות (אוניברסיטת בן גוריון) ותואר שני בחינוך מיוחד (אוניברסיטת בר אילן).
מלמדת פרחי הוראה במכללת תלפיות ומנחים בקהילה לגיל השלישי בסמינר הקיבוצים, ומדריכה במשרד החינוך בתחום ההכלה וההשתלבות.
העבודה שוות ערך לתזה התמקדה בהשפעה של למידה ותרגול מיינדפולנס על שיפור פרמטרים אוביקטיביים (למשל, יכולות פיזיות של האדם) וסובייקטיביים (למשל, בריאות סוביקטיבית) של ״הזדקנות מוצלחת״ בקרב זקנים. מממצאי המחקר האמפירי עולה כי לתרגול מיינדפולנס השפעה חיובית על הפרמטרים שנבדקו, כשעל חלקם (מדדים סובייקטיביים) אף חצי שנה מסיום ההתערבות.
זהו מחקר המבוסס על פיילוט, אשר יורחב בעבודת הדוקטורט, בתקווה להשלכות אופרטיביות אשר תאפשרנה לאנשים זקנים לחוות תקופת חיים זו בתחושת חיוניות, מימוש שאיפות, שליטה גבוהה יותר במדדי הבריאות ושביעות רצון.
תאריך עדכון אחרון : 21/01/2024